Autoprezentacja i wystąpienia publiczne

W trakcie warsztatu z zakresu autoprezentacji oraz wystąpień publicznych, nauczysz się w jaki sposób werbalnie i niewerbalnie komunikować się z publicznością. Dzięki zastosowaniu ćwiczeń z zakresu emisji głosu, retoryki, prawidłowej postawy, nabędziesz praktycznych umiejętności, które pomogą Ci kreować własny wizerunek oraz efektywnie prezentować się podczas prezentacji, szkoleń lub wykładów.

Autokreacja i trening twórczego myślenia

Trening kreatywności ma za zadanie poruszyć wyobraźnię, przez co życie stanie się mniej schematyczne i rutynowe. Poszerzy wiedzę na temat pojęcia „kreatywność”, uczestnicy poznają kryteria „twórczości” oraz cechy „osobowości twórczych”.

W czasie warsztatów uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu:

– procesu twórczego myślenia,

– praktyk rozwijania swojej wyobraźni,

– metod usprawniania pamięci,

– rozwoju intuicji,

– motywacji twórczej,,

– skutecznej komunikacji w trakcie grupowego rozwiązywania problemów.

Elementy szybkiego czytania i przetwarzania informacji

Wzrastający potok informacji sprawia, że coraz częściej brakuje nam czasu na przyswojenie dostępnej wiedzy, dlatego chcielibyśmy czytać szybciej. Szybkie czytanie to marzenie wszystkich, którzy z racji wykonywanego zawodu muszą dużo czytać.

W trakcie naszego szkolenia nauczysz się nie tylko szybko czytać, ale także zapamiętywać czytany tekst. Za pomocą pracy z mapą myśli oraz technik NLP opanujesz strategię skutecznej nauki i poznasz unikatowe techniki motywacyjne, które z pewnością wykorzystasz w życiu zawodowym i prywatnym.

Inteligencja emocjonalna w pracy nauczyciela

Inteligencja jest zdolnością do przezwyciężania trudności w nowych sytuacjach. Iloraz inteligencji tylko w 20% decyduje o sukcesach i zadowoleniu z życia. Wysoki współczynnik inteligencji racjonalnej, określanej na podstawie testów, nie jest zatem gwarancją sukcesu we wszystkich dziedzinach życia.

Podczas szkolenia nauczymy Cię odkrywać i rozwijać swój własny potencjał emocjonalny oraz udoskonalać umiejętności wspierania dziecka w jego rozwoju emocjonalno-społecznym.

Perswazja i manipulacja

Manipulacjami nazywamy celowe procedury i mechanizmy, umożliwiające sterowanie myślami, emocjami i zachowaniami innych ludzi, którzy całkowicie lub częściowo nie zdają sobie sprawy z tego faktu. Manipulować można treścią i sposobem przekazywanych informacji. Nauczyciele w swojej pracy często narażeni są na różnego rodzaju zachowania manipulacyjne uczniów. W trakcie szkolenia omówione zostaną różnice pomiędzy manipulacją i perswazją, strategie manipulacyjne oraz sposoby radzenia sobie z nimi.

Rozwiązywanie konfliktów i techniki negocjacyjne

Celem kursu jest zwiększenie świadomości wpływu własnego zachowania na przebieg kontaktów z uczniami oraz na efektywność procesu uczenia. W trakcie trwania kursu poznasz techniki asertywnego zachowania w relacji uczeń – nauczyciel oraz najważniejsze techniki negocjacji. Podczas zajęć zapoznasz się także ze sposobami przygotowania do negocjacji oraz nabędziesz umiejętności negocjacyjnych z wykorzystaniem rejestracji wideo.

Techniki radzenia sobie ze stresem

Podczas warsztatu odpowiemy sobie na pytania: czym jest stres i jak wpływa na na nasze funkcjonowanie. Poznamy najważniejsze metody radzenia sobie ze stresem, metody przywrócenia kontroli oraz techniki relaksacyjne.

Po zakończonych warsztatach:

– zrozumiesz mechanizm powstawania reakcji stresowej oraz mechanizm utrwalania wzorców reagowania stresem na różne bodźce,

– poznasz swój wzorzec reakcji na stres,

– potrafisz zastosować szereg technik radzenia sobie ze stresem poprzez pracę z ciałem oraz poprzez pracę z umysłem,

– wiesz, w jaki sposób radzić sobie ze stresem w bezpośrednich sytuacjach zawodowych.

Zarządzanie czasem

Przysłowie „czas to pieniądz” jest jak najbardziej prawdziwe. To, w jaki sposób organizujemy sobie czas, definiuje nasze sukcesy osobiste i zawodowe. Umiejętność ta jest w dzisiejszych czasach bezcenna.

W trakcie szkolenia uczymy jak planowanie zadań w pracy może pozwolić zwiększyć naszą efektywność osobistą oraz przyczynić się do wzrostu wydajności naszej pracy.

W czasie naszego kursu nauczysz się także:

– Wyznaczać cele i zadania, priorytetyzować, ustalać terminy realizacji i mądrze rozkładać pracę w czasie

– Efektywnie wykorzystywać swój czas pracy i unikać marnowania go

– Pracować z kalendarzem w sposób, który optymalizuje wykorzystywanie czasu

Przyśpieszone uczenie się w klasie

Szybkie i skuteczne uczenie się pozwala w krótkim czasie zdobyć nowe informacje. Techniki szybkiego uczenia się pomagają nie tylko skrócić czas nauki, ale także pozwalają zoptymalizować cały proces nauczania.

Podczas szkolenia dowiesz się m.in. jak maksymalnie wykorzystać potencjał uczącego się, poznasz techniki szybkiego nabywania wiedzy oraz nauczysz się, jak uczyć polisensorycznie.

Praca z uczniem zdolnym – jak rozpoznawać i zapobiegać syndromowi nieadekwatnych osiągnięć szkolnych?

W wyniku przeprowadzonych zajęć będziesz wiedzieć, jak definiować pojęcie ucznia zdolnego, rozróżniać rodzaje zdolności i uzdolnień, wymieniać najistotniejsze modele i teorie zdolności, definiować pojęcie syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych. Będziesz potrafić dobierać metody identyfikacji zdolności, przygotowywać scenariusz zajęć odpowiednich do zdiagnozowanych potencjalności ucznia, stosować właściwe sposoby diagnozowania i stymulowania rozwoju uzdolnień. Dzięki czemu nabędziesz realnych kompetencji z zakresu pracy z uczniem zdolnym. Po ukończonym szkoleniu będziesz właściwie dostrzegać przejawy zdolności i uzdolnień ucznia.

Jak efektywnie kierować zachowaniami uczniów w klasie

W czasie warsztatów zaproponujemy trzy aktywne ćwiczenia, które pozwolą nauczycielom w sposób aktywny spojrzeć na swój indywidualny sposób pracy. Zadania te wzbogacą ich warsztat w nowe techniki kierowania pracą.

Ćwiczenia:

• Odkrywanie własnych możliwości i ograniczeń w pracy z klasą i uczniem.

• Rozwijanie umiejętności kierowania zachowaniem ucznia i klasy.

• Zwiększanie poczucia sprawstwa i kontroli w pracy z klasą.

Wypalenie, zmęczenie, praca

Podczas naszych warsztatów nauczyciele (za pomocą metafory) będą mogli doświadczyć, czym może być wypalenie zawodowe oraz w jaki sposób poszukać sposobów na jego przezwyciężenie. W trakcie szkolenia zbadamy własne ograniczenia oraz poznamy praktyczne techniki z zakresu profilaktyki wypalenia.

Kontakt

Centrum Edukacyjne FUTURE
ul. Sienkiewicza 39
(wjazd od ul. Bohaterów Monte Casino)

tel. (032) 285 63 68
biuro@future.edu.pl