Poradnia
Psychologiczno – Logopedyczna
Rodzice często zadają sobie pytanie: czy mowa mojego dziecka rozwija się prawidłowo, czy powinno być pod opieką logopedyczną?
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości lub niepokoi Cię wymowa dziecka, warto zasięgnąć porady specjalisty od mowy – logopedy.
Zapewniamy, że wizyta w gabinecie logopedycznym rozwieje wszelkie wątpliwości.
Poradnia psychologiczna
Zastanawiasz się, jak postępować ze swoim dzieckiem lub po prostu martwi Cię jego zachowanie? Skorzystaj z naszej poradni i pomóż sobie już teraz.
W ramach poradni prowadzimy:
- zajęcia mające na celu rozwój emocjonalno-społeczny dla dzieci i rodziców (metodą W. Sherborne)
- badanie inteligencji, funkcji poznawczych oraz dysharmonii rozwojowych
- terapie wspomagającą rozwój dziecka
- terapie dzieci z ADHD, zaburzeniami spektrum autyzmu,
- terapie zaburzeń lękowych w tym fobii szkolnej
- diagnostykę zaburzeń adaptacyjnych, emocjonalnych oraz zachowania
- diagnozę w zakresie trudności szkolnych oraz wychowawczych
- badanie osobowości
- terapię zaburzeń związanych z niskim poczuciem własnej wartości i nieśmiałością
- wsparcie emocjonalne w sytuacjach trudnych
- warsztaty dla rodziców
Poradnia logopedyczna
Rodzice często zadają sobie pytanie: czy mowa mojego dziecka rozwija się prawidłowo, czy powinno być pod opieką logopedyczną? Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości lub niepokoi Cię wymowa dziecka, warto zasięgnąć porady specjalisty od mowy – logopedy.
Zapewniamy, że wizyta w gabinecie logopedycznym rozwieje wszelkie wątpliwości.
Kiedy iść do logopedy? Niezwłocznie udaj się do logopedy, gdy Twoje Dziecko:
- w wieku 6 miesięcy nie gaworzy, nie odwraca się w kierunku głosu,
- po ukończeniu 1 roku życia nie wypowiada sylab oraz pojedynczych słów, nie wykonuje prostych poleceń,
- w wieku 2 lat nie mówi prostych słów, np. mama, tata,
- między 2 a 3 rokiem życia nie wypowiada prostych zdań,
- w wieku 3 lat nie wymawia którejkolwiek z samogłosek ustnych: a, o, e, i, y, zacina się, powtarza sylaby lub wyrazy,
- w wieku 4 lat nie potrafi opowiedzieć historyjki obrazkowej, wypowiada proste słowa lub równoważniki zdań, zniekształca wyrazy, nie wypowiada głosek: k, g, l, ś, ź, ć, dź, s, z, c, dz, zamiast głoski f, w, wymawia p, b, h, zamienia g na k, zamiast r mówi j, zamienia głoski dźwięczne na bezdźwięczne, np. zamiast “woda” mówi “fota”,
- w wieku 5 lat nie mówi zdaniami rozwiniętymi, nie mówi sz, ż, cz, dż, trudno je zrozumieć, nie zadaje pytań, gdy przestawia sylaby w obrębie wyrazu lub skraca wyrazy,
- w wieku 6 lat nie mówi głoski r (zamienia ją na l , j, lub wymawia gardłowo), nie potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące wakacji lub wysłuchanej bajki, popełnia dużo błędów gramatycznych.
Oraz gdy Twoja Pociecha:
- nawykowo oddycha buzią,
- podczas mówienia wsuwa język między przednie zęby.
Oferta
- porady i konsultacje logopedyczne/neurologopedyczne;
- opinie logopedyczne/neurologopedyczne;
- zajęcia wczesnej nauki czytania już od 3 r.ż. metodą symultaniczno-sekwencyjną;
- usprawnianie funkcji poznawczych (wzrok, słuch, duża i mała motoryka, pamięć);
- terapia neurologopedyczna osób po uszkodzeniach neurologicznych;
- wczesna interwencja logopedyczna;
- terapia wad wymowy;
- terapia opóźnionego rozwoju mowy;
- kształtowanie kompetencji językowych i komunikacyjnych dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji, z autyzmem, z zespołem aspergera, z wadami genetycznymi, z mózgowym porażeniem dziecięcym);
Terapia logopedyczna/neurologopedyczna prowadzona jest indywidualnie, a metody, formy i tempo pracy terapeutycznej są dostosowane do potrzeb i możliwości każdego dziecka/ dorosłego.
- Elektrostymulacja
Elektrostymulacja to skuteczna metoda wspierająca terapię logopedyczną.
Jest skierowana w szczególności do osób:
- – po operacji rozszczepu warg i podniebienia,
- – z zaburzeniami napięcia mięśniowego,
- – nadmiernie śliniących się,
- – z zaburzeniami napięcia mięśniowego okolicy orofacjalnej,
- – z dysfagią (zaburzeniami pobierania, obróbki i połykania pokarmów),
- – po zabiegach podcięcia wędzidełka języka.
- – z wadami wymowy, nieprawidłową pozycją spoczynkową języka,
- – z mową nosową,
- – z porażeniem nerwu twarzowego i trójdzielnego,
- – z afazją motoryczną,
- – z dyzartrią,
- – z zaburzeniami genetycznymi,
Diagnoza spektrum autyzmu – badanie protokołem ADOS-2
ADOS-2 to wystandaryzowany protokół obserwacji, wykorzystywany w diagnozowaniu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Jest badaniem, które stosujemy w diagnozowaniu dzieci od 12 miesiąca życia, młodzieży oraz dorosłych. Narzędzie jest użyteczne do badania zarówno osób niemówiących jak i dobrze posługujących się mową, dla osób z bardzo różnym natężeniem cech autyzmu.
Badanie obejmuje 3 spotkania : wywiad z rodzicem, badanie protokołem ADOS-2 (trwa 40-60 minut), przekazanie i omówienie raportu końcowego.